Zaken doen op z'n Spartaans, mei 2021
37 brasserie, waar we dagelijks gezonde lunches aanbieden. Beide zijn nu gesloten door corona, maar we hopen er snel weer gebruik van te kunnen maken. We willen collega’s stimuleren om in beweging te blijven, door bijvoorbeeld in de pauze even een rondje te lopen. Er wordt ontzettend hard gewerkt, maar daarnaast vinden wij het ook heel belangrijk dat er genoeg tijd en gelegenheid is om te ontspannen, zodat je kan opladen voor de volgende dag”, zegt Lotte. Naast de vitaliteit is ook de sponsoring erg belangrijk voor het bedrijf en daar houdt Jordex zich dan ook veel mee bezig. “Wij sponsoren jaarlijks goede doelen”, legt Michelle uit. Onze directeur doet bijvoorbeeld jaarlijks mee aan de Alpe d’HuZes. In de maand mei dagen we collega’s, klanten, leveranciers en andere (zaken)relaties uit om mee te doen aan de Jordex Ommetje Challenge voor de Hersenstichting. Daarin neem je het tegen elkaar op om zoveel mogelijk ommetjes te maken. Zo’n ommetje duurt minimaal twintig minuten en daar kun je punten mee scoren. Ons doel is om in een maand tijd 150 punten per persoon te scoren en per persoon doneren wij dan vijftien euro aan de Hersenstichting. Dat hopen we op te laten lopen tot maximaal 10.000 euro. Zo kunnen we aan het einde van de maand een mooi bedrag overdragen. Daarnaast sponsoren we ook lokale sportverenigingen. We laten ons graag zien bij Sparta of Feyenoord, maar daarnaast vinden wij het ook wel erg belangrijk om de kleinere clubs een duwtje in de rug te geven. We zijn nu bijvoorbeeld shirtsponsor van HCB, de hockeyclub in Barendrecht. Dat doen we ook bij de voetbalverenigingen ASWH en Smitshoek. We vinden het leuk om het grote en het kleine met elkaar af te wisselen. Door het coronavirus kunnen wij nu niet zo veel doen, maar normaal gesproken worden er vaak clinics of toernooitjes georganiseerd waar veel collega’s graag aan meedoen.” De liefde voor voetbal en Sparta leeft binnen het bedrijf. Zo is CEO en Rotterdammer, Ruud Maaskant, een groot voetballiefhebber en gaat hij graag naar de wedstrijden toe. Maar, Ruud Maaskant is zeker niet de enige met een voetbalhart binnen Jordex, vertellen Lotte en Michelle. “Heel veel collega’s voetballen zelf ook. Daarnaast gaan wij allemaal graag naar de wedstrijden toe. We zijn wel echt een ‘voetbal-minded’ en vooral erg sportief bedrijf. De Sparta-avondjes zijn een groot gemis hier, je hoort het regelmatig. Ook onze relaties zeggen vaak dat ze weer erg uitkijken naar een wedstrijdje van Sparta.” Ook bij Feyenoord laat Jordex zich zien. Maar een voorkeur, hebben Lotte en Michelle zeker. “Het voordeel bij Sparta is, dat we daar meer mensen kunnen uitnodigen. Bij Feyenoord hebben we ook een box, die delen we dan met twee andere bedrijven. Bij Sparta vinden wij de sfeer iets losser en wij zien we dat mensen relaties ook voor de gezelligheid komen in plaats van alleen voor het voetbal. Het gemoedelijke sfeertje dat heerst op het Kasteel, komt wel erg overeen met de cultuur binnen ons bedrijf. Iedereen gaat goed met elkaar om, we zijn één grote familie. Sport verbroedert. Dat zien we bij jullie in het stadion, en dat zien we ook hier op de zaak kantoor.” Jordex hoopt nog langer verbonden te kunnen blijven aan Sparta. Voor de toekomst ziet het er in ieder geval goed uit. “Wij hopen uiteindelijk shirtsponsor te worden, maar dat is vooralsnog een utopie. We zien Sparta echt als een netwerklocatie. Niet alleen om onze eigen klanten en relaties mee naartoe te nemen, maar ook om contact te leggen met andere sponsoren. We zijn hier voorlopig nog niet weg”, lachen Lotte en Michelle. SPARTA ROTTERDAM • ZAKEN DOEN OP Z’N SPARTAANS • MEI 2O21
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=